Proposal for a system of activities to promote comprehension
Main Article Content
Abstract
Of the failings, the authors have established a close relationship causing the limitations of students in reading comprehension and the levels achieved in this process in the subject: Literary Appreciation. What motivated us to conduct this work? This includes the level of understanding, developing skills to work in teams and the use of inclusive texts. The success of the proposal will depend on the skills of teachers to implement and the specific conditions for use
Article Details
How to Cite
Iglesia PérezI., Veloz MalcolmN., & Macías CorralesR. (2020). Proposal for a system of activities to promote comprehension. Cub@: Medio Ambiente Y Desarrollo, 12(22). Retrieved from https://cmad.ama.cu/index.php/cmad/article/view/174
Section
Original Article
References
Abello Cruz, Ana María. (2007). Para ampliar mis horizontes culturales (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
Alonso Tapia, J. (1992). Leer, comprender y pensar. Nuevas estrategias y técnicas de evaluación.
Álvarez Álvarez, L. (1998). La lectura: ¿Posibilidad o dinamismo? (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
Arias Leyva, G. (2007). Español 7: Hablemos sobre la comprensión de la lectura. Cartas al maestro. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
Arias Leyva, G. (2000) Leer antes de leer. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
García Alzota, E. (1972). Lengua y Literatura. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
García Cuenca, J. (2005). La comparación en el análisis literario. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
Henríquez Ureña, C. (1975). Invitación a la lectura. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
Manalich, R. (2004). Taller de la palabra. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
Santiesteban Socarrás, C. (1999). Enseñar a comprender textos: un reto pedagógico en la escuela cubana actual. Manzanillo.
Seminario de Apreciación Literaria. (2002). (Editorial Ciencias Sociales). La Habana.
Alonso Tapia, J. (1992). Leer, comprender y pensar. Nuevas estrategias y técnicas de evaluación.
Álvarez Álvarez, L. (1998). La lectura: ¿Posibilidad o dinamismo? (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
Arias Leyva, G. (2007). Español 7: Hablemos sobre la comprensión de la lectura. Cartas al maestro. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
Arias Leyva, G. (2000) Leer antes de leer. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
García Alzota, E. (1972). Lengua y Literatura. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
García Cuenca, J. (2005). La comparación en el análisis literario. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
Henríquez Ureña, C. (1975). Invitación a la lectura. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
Manalich, R. (2004). Taller de la palabra. (Editorial Pueblo y Educación). La Habana.
Santiesteban Socarrás, C. (1999). Enseñar a comprender textos: un reto pedagógico en la escuela cubana actual. Manzanillo.
Seminario de Apreciación Literaria. (2002). (Editorial Ciencias Sociales). La Habana.