Cleanliness and hygienic comfort in hotels

Main Article Content

Maithé del Toro Soto

Abstract

Cleanup activities to ensure the comfort of all toilet rooms and areas is an issue that requires special attention, because when someone makes judgments about the quality of a hotel, the cleanup criteria are always present, a clean aid feel good and provides comfort while being more attractive. This material underlying the importance of this activity to achieve the satisfaction of our customers and want to come back for neatness and cleanliness.

Article Details

How to Cite
del Toro SotoM. (2020). Cleanliness and hygienic comfort in hotels. Cub@: Medio Ambiente Y Desarrollo, 11(21). Retrieved from https://cmad.ama.cu/index.php/cmad/article/view/168
Section
Original Article

References

Alonso Almeida, Mar; Barcos Redín, Lucía y Martín Castilla, Juan Ignacio :Gestión de la calidad de los procesos turísticos

Báez Casilla, Sixto. Departamento de Ama de Llaves. Editorial C.E.C.S.A, 1989. México.

Bibliografía de apoyo: Martí Pilar y María Luisa de Andrés. Prácticas de regiduría de pisos. Madrid. 1997 Pág. 46, 50.

Chase R., Aquilano N. y Jacobs R. Administración de producción y operaciones. Octava edición. McGraw Hill. Santa Fé de Bogotá, 2000.

Chequeo de Listado del Mintur.

Departamento de gobernanta de hotel. Sistemas y procesos.

Escobar Aguiar Eduardo Felipe. La limpieza como una importante dimensión de la calidad en la hotelería.2010

Gaceta oficial de la República de Cuba. Ley 13. Protección e higiene del trabajo http://www.eumed.net/rev/turydes/08/efea.htm.

ISO 9000:2000, Normas de gestión de la calidad.

Maldonado T. (2000). Portales OMD, Mucho más que información en un único site. En 1 er Taller Nacional de Tecnologías aplicadas al sector hotelero. Madrid, España.

Manuales y procedimientos de las cadenas..

Normas de Categorización de los Hoteles. 127 Norma Cubana.

Olmo Garre, María José. España. 2001. Pág. 213.229.

Picazo, L.F. y F. Martínez. Ingeniería de servicios. McGraw Hill, México.

Zeithami V., Parasuraman, A. y Berry, L.; Calidad Total en la Gestión de los Servicios. Editorial Díaz de Santos. 1995