Vocational Training and Career Guidance: a Challenge in Education Specialist Degree in Agricultural
Main Article Content
Abstract
The educational reality in management teaching careers interest income for those from different positions and levels are involved with processing, to the search for alternatives to solve the problem, so in the University of Cienfuegos Carlos Rafael Rodriguez. Overcoming the lack of management for teaching vocational guidance and vocational training for Bachelor career Specialty Agricultural Education is a priority for the Department of Agronomy, vocational training and vocational guidance is characterized, in general today, the diversity of actions identified by empiricism without being able to materialize the uniqueness of its nature in the training system. To improve management for vocational training and educational vocational guidance, a strategy to increase the intake of students to the career Degree in Agricultural Education Specialty and the continuity of the first year of day course aims.
Article Details
References
Cuba .Ministerio de Educación, RESOLUCIÓN MINISTERIAL N0. 254/2013 Reglamento de Enseñanza Práctica. La Habana: MINED.
Cuba .Ministerio de Educación (198) RESOLUCIÓN MINISTERIAL N0 18/ 81 Reglamento sobre Formación Vocacional y Orientación Profesional. La Habana: MINED.
Decreto No.63 del Comité Ejecutivo del Consejo de Ministros sobre la Formación Vocacional y Orientación Profesional. MINED, 1981.
Metodología de actividades de formación vocacional y orientación profesional (Documentos Normativos para el S.N.E). Impresora Gráfica del MINED. La Habana, 1982.
Motivación profesional en adolescentes y jóvenes. Editorial Ciencias Sociales. La Habana, 1995.
Otero Ramos, Idania. Fundamentos teóricos y metodológicos para la Orientación Profesional Pedagógica, (Postgrado) IPVCP. Villa Clara, 1999.
Ramos Romero, Graciela. ¿Cómo lograr que el alumno se motive por carreras pedagógicas? Propuestas prácticas y metodológicas. Pedagogía 99, (curso 80). C. de la Habana, 1999.
Rojas Valladares, Dra. Lissett y otros.” La orientación profesional pedagógica en la formación emergente de maestros primarios en Cienfuegos: una propuesta educativa desde la concepción del profesor general integral. Evento provincial Pedagogía.2007.Cienfuegos.